Bilgi Al
Fiziksel Aktivite Tablosu

Ne tür fiziksel aktiviteleri ne kadar yapabilirim?

Fiziksel aktivitelere öncelikle az ve hafif şiddetli aktivitelerle başlayabilirsiniz.

Daha sonra yavaş yavaş aktivitelerinizin şiddetini arttırabilirsiniz.

Haydi aktivite şiddetlerini keşfedin!
Bahaneleri bir kenara bırakın

Birçok kişinin fiziksel olarak aktif olamamasının arkasında bahaneler vardır. Bariyerlerinizi yıkın ve düzenli fiziksel aktiviteyi hayatınıza dahil edin.

Bahanelerinizden Kurtulun
Rakamlarla Aktif Yaşam

Türkiye'nin 12 ilinde 2.750 kişiyle gerçekleştirdiğimiz Aktif Yaşam Araştırması'ndan çarpıcı sonuçlar; Toplumumuzun yalnızca %25'i aktif. Bir başka deyişle 4'te 3'ümüz yeterince hareket etmiyor.

Devamı
Aktif Yaşamın Faydaları
Biliyor musunuz?
  • Fiziksel olarak aktif değilseniz;
    Kalp rahatsızlıkları, Tip 2 diyabet, Hipertansiyon, Yüksek kolestrol riskiniz artar.
  • Kalp krizi geçiren birçok insan, fiziksel aktivite yapmaktan korkar.
    Fakat düzenli fiziksel aktivite, yeni bir kalp krizi geçirme riskini azaltır.
  • Fiziksel aktivite ile hayatınızda bir değişiklik yapın
    fakat vücudunuzu dinlemeyi de unutmayın.
  • Eğer hasta hissediyorsanız veya ağrı duyuyorsanız, aşırı egzersiz yapıyorsunuzdur.
  • Halsizlik, eklem ve kas ağrıları egzersizleri fazla veya yanlış yaptığınızı işaret eder.
  • Aşırı egzersiz, vücudunuza zarar verebilir.
    Dengeli yapılan egzersizler her zaman daha iyidir.
  • Egzersizleri yaparken nefesinizi tutmayın.
    Normal nefes almak, sizi daha rahat hissettirecektir.